Jumaat, 2 Ogos 2013
Akhlak Seorang Pendakwah






......PERINGATAN UMAT AKHIR ZAMAN.....



Nak jadi pendakwah,alhamdulillah..Teruskan..Tapi tolong jangan jadi daie yang TIADA ADAB.. 

Contoh : "Dah KEMARUK sangat lah tu nak tayang kat lelaki sampai pakai pun mcm BODOH je,cer tutup aurat sket..Perintah Allah,aku sepak apa tak dapat!!"

Nak sampaikan nasihat,subhanallah..Teruskan..Tapi tolong jangan sampai menggunakan kaedah PERLIAN,CACIAN,HINAAN,MAKIAN. -.-

Contoh : "Tolong jaga ikhtilat,MELUAT nengoknya! Mak ayah tak ajar ke!! Sosial betul!!" 

Rasulullah merupakan contoh terhebat DAN terbaik,baginda tak pernah menyakiti jasmani dan rohani orang lain ketika berdakwah meskipun baginda yang di sakiti..Jadi siapa kita nak berdakwah sampai hilang kawalan.Itulah bila perasaan 'lebih bagus' ada dalam hati..Memang kita tak boleh 100% mcm baginda..Tapi kita boleh berdakwah dengan IKHLAS, bukan dengan akal dan hati yang dibawah pengaruh hasad dengki,iri hati dan kebencian..Nasihat dari hati yang tulus akan meresapi hati yang di nasihati.. Wallahualam.. 

|| Kita suka judge orang tanpa tau hal sebenar . Ya Allah ,                                                                              jauhkanlah kami dari sifat sedemikian.. Aamiin.. Fi Hifzillah!  ||


Siti Fatimah Firdaos on 8:10 PTG